Στο πλαίσιο της αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων, η Διεύθυνση του σχολείου σε συνεργασία με την ομάδα δράσης του άξονα «Επαγγελματική Ανάπτυξη Εκπαιδευτικών» υλοποίησε επιμορφωτική δράση με θέμα τη σχολική διαμεσολάβηση, μέσω βιωματικού εργαστηρίου. Η επιμόρφωση πραγματοποιήθηκε στις 29 Ιανουαρίου 2026,ημέρα Πέμπτη, με την ολοκλήρωση του ωρολόγιου προγράμματος. Εισηγήτρια του εργαστηρίου ήταν η Δικηγόρος εν Αρείω Πάγω, Διαπιστευμένη Διαμεσολαβήτρια και Εκπαιδεύτρια Διαμεσολαβητών στο Ινστιτούτο Κατάρτισης Διαμεσολαβητών Θεσσαλονίκης κ. Αργυροπούλου Αφροδίτη, η οποία με την επιστημονική της κατάρτιση και την εμπειρία της ενημέρωσε ουσιαστικά τους συμμετέχοντες. Το πρώτο αυτό βιωματικό σεμινάριο αφορούσε τα χαρακτηριστικά της σχολικής διαμεσολάβησης ως μέσου ενδυνάμωσης των εκπαιδευτικών και πολλαπλασιαστικά και των μαθητών/τριών, γεγονός που θα συμβάλλει στην πρόληψη και στην αποτελεσματική αντιμετώπιση των συγκρούσεων στη σχολική κοινότητα. Ιδιαίτερα σημαντική η αναφορά και ανάλυση χρήσης και αξιοποίησης επικοινωνιακών δεξιοτήτων ,όπως η οπτική επαφή, η ενεργητική ακρόαση, η διαχείριση του αδιεξόδου, η ορθή εκφορά του λόγου, η ενσυναίσθηση, ο σεβασμός και το όριο στην κατάκριση, η διαχείριση συγκρουσιακών καταστάσεων, η γενναιότητα της συγχώρεσης. Η παρουσίαση των πολύτιμων αυτών δεξιοτήτων, ως σύγχρονων εργαλείων, μέσα από απτά παραδείγματα της καθημερινής κοινωνικής εμπειρίας βοήθησε τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς να κατανοήσουν τον ρόλο τους ως καθοδηγητών και υποστηρικτών των μαθητών, ώστε εκείνοι με τη σειρά τους να αντιληφθούν την έννοια της επανορθωτικής δικαιοσύνης, του αισθήματος δικαίου, του διαλόγου και της συναίνεσης και να μπορούν να επιλύουν μόνοι τους τις συγκρούσεις με θετικό, ειρηνικό και δημιουργικό τρόπο. Η σχολική διαμεσολάβηση αναδείχθηκε ως ένα ιδιαίτερα σημαντικό εργαλείο πρόληψης και αντιμετώπισης του σχολικού εκφοβισμού, ενισχύοντας το κλίμα εμπιστοσύνης, ασφάλειας και αλληλοσεβασμού στη σχολική κοινότητα. Θερμές ευχαριστίες στην εισηγήτρια του επιμορφωτικού εργαστηρίου, κ. Αργυροπούλου Αφροδίτη, για την άμεση ανταπόκριση και την άρτια υλοποίηση της επιμορφωτικής δράσης αλλά και σε όλους τους εκπαιδευτικούς για το ενδιαφέρον και την ενεργή συμμετοχή.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |







