Το Πρόγραμμα Πολιτισμού «ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ ΚΑΙ ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ» του 7ου Γυμνασίου Κατερίνης (Σχολ. Έτος: 2017 ? 2018).

Ολοκληρώθηκε στο Σχολείο μας για τη φετινή σχολική χρονιά (2017 ? 2018) το Πρόγραμμα Πολιτισμού «ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ ΚΑΙ ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ» με μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου του Σχολείου μας, που εκπόνησαν οι καθηγήτριεςΚαραλή Στυλιανή, Κιτοπούλου Κυριακή και Ντέφα Αλεξάνδρα.

 

    Στο πλαίσιο του Προγράμματος, με αφορμή το μάθημα της «Ελένης» του Ευριπίδη (Αρχαία Ελληνική Γραμματεία της Γ΄ Γυμνασίου),

 

η Παιδαγωγική Ομάδα των μαθητών

 

    α. αναζήτησε πληροφορίες και συζήτησε για το αρχαίο ελληνικό θέατρο (υποκριτές, σκευή, θεατρικοί χώροι, το θέατρο της αρχαίας Επιδαύρου).

    β. πραγματοποίησε 3ήμερη εκπαιδευτική επίσκεψη από 29 ? 3 ? 2018 έως 31 ? 3 ? 2018 στο Ναύπλιο, την Επίδαυρο και τις Μυκήνες, για να γνωρίσει από κοντά το ίδιο το θέατρο της Επιδαύρου και τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό που αναπτύχθηκε στην περιοχή.

    γ. δημιούργησε τουριστικό οδηγό για τα μνημεία που επισκέφτηκε στο Ναύπλιο και στην ευρύτερη περιοχή της Αργολίδας.

    δ. επισκέφτηκε και μελέτησε από κοντά το θέατρο της αρχαίας Επιδαύρου. Η θεατρική ομάδα του Προγράμματος δραματοποίησε αποσπάσματα της «Ελένης» του Ευριπίδη, ένα από τα οποία «ανέβασε» στο θέατρο της Επιδαύρου. Οι μαθητές είχαν έτσι την ευκαιρία να δουν από κοντά τον χώρο του θεάτρου της Επιδαύρου και να θαυμάσουν την εξαιρετική ακουστική του.

    ε. μελέτησε τη θέση της γυναίκας και την έννοια της γυναικείας τιμής στην αρχαία ελληνική κοινωνία και τις αντιλήψεις του Ευριπίδη για τη γυναίκα, όπως αποτυπώνονται στο έργο του.

    στ. συμμετείχε σε εκπαιδευτική επίσκεψη της Γ΄ Γυμνασίου του Σχολείου στο αρχαίο θέατρο του Δίου και ξεναγήθηκε στην ιστορία του, από τον αρχαιολόγο κ. Πάρη Παπαγεωργίου, ο οποίος ενημέρωσε τους μαθητές για τη χρήση και τη σημασία του θεάτρου στη ζωή των Ελλήνων στα αρχαία ελληνικά και ρωμαϊκά χρόνια, καθώς και για το πώς καθρεφτιζόταν το ήθος και ο πολιτισμός κάθε εποχής στα θεάματα που προσφέρονταν μέσα στους θεατρικούς χώρους.

    ζ. συμμετείχε σε εκπαιδευτική επίσκεψη της Γ΄ Γυμνασίου του Σχολείου στο Θέατρο Σοφούλη στη Θεσσαλονίκη, όπου παρακολούθησε την θεατρική παράσταση «Ελένη» του Ευριπίδη από τον θίασο «Μικρός Βορράς».  Οι μαθητές παρακολούθησαν ζωντανά πάνω στη θεατρική σκηνή την παράσταση που με τη φαντασία τους έπλασαν κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Στο τέλος συζήτησαν με τους ηθοποιούς για την θεατρική τέχνη. Τους δόθηκε, έτσι, η ευκαιρία να σχολιάσουν την υποκριτική ικανότητα των ηθοποιών του θιάσου, τις σκηνικές επινοήσεις και τα σκηνοθετικά ευρήματα του σκηνοθέτη, τις ενδυματολογικές τους επιλογές, τη χρησιμότητα της μάσκας στο θέατρο.

   η. πραγματοποίησε εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μουσείο Κινηματογράφου στη Θεσσαλονίκη, για τη συμμετοχή της στο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Φιλμοτεχνία». Οι μαθητές και οι υπεύθυνες καθηγήτριες του Προγράμματος ενημερώθηκαν για τον τρόπο που μεταφέρεται ένα λογοτεχνικό έργο στον κινηματογράφο (χαρακτήρες, περιγραφές, αφήγηση, πλάνα?) ανακαλύπτοντας τις διαφορετικές «αφηγηματικές τεχνικές» που χρησιμοποιούνται, για να ειπωθεί μια ιστορία στη λογοτεχνία και στον κινηματογράφο, ενώ, στη συνέχεια, πέρασαν στο στούντιο του Μουσείου, όπου δημιούργησαν τη δική τους κινηματογραφική ταινία, δραματοποιώντας απόσπασμα από το «Τρίτο Στεφάνι» του Κώστα Ταχτσή με θέμα τον πόλεμο. Οι μαθητές επέλεξαν τα κοστούμια που ταίριαζαν στους ήρωες του σεναρίου τους, υποδύθηκαν ρόλους, μυήθηκαν στα κινηματογραφικά εφέ, διασκέδασαν.

 

Επιπλέον, με την έρευνα των μαθητών κατά τη διάρκεια διεξαγωγής του Προγράμματος και με την ξενάγησή τους στα μνημεία της Αργολίδας κατά τη διάρκεια της παραμονής στο Ναύπλιο, επιχειρήθηκε να γνωρίσουν τα σημάδια που άφησε ο ελληνικός πολιτισμός που αναπτύχθηκε στους προϊστορικούς, αρχαίους ελληνικούς και βυζαντινούς χρόνους, καθώς  και την επίδραση των Δυτικών κατακτητών. Έτσι, οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με τον πολιτισμό που αναπτύχθηκε στην Ελλάδα στο πέρασμα των αιώνων.

 

Για να «ξεφυλλίσετε» τον Οδηγό ξενάγησης στο Ναύπλιο που δημιούργησε η Παιδαγωγική Ομάδα του Προγράμματος πατήστε εδώ

ΜΑΘΗΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΞΕΝΑΓΗΣΗΣ ΣΤΟ ΝΑΥΠΛΙΟ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΘΕΑΤΡΙΚΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ

PROJECT ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΛΕΝΗΣ ΤΟΥ ΕΥΡΙΠΙΔΗ Γ3 2017 2018

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://7gym-kater.pie.sch.gr/%cf%84%ce%bf-%cf%80%cf%81%cf%8c%ce%b3%cf%81%ce%b1%ce%bc%ce%bc%ce%b1-%cf%80%ce%bf%ce%bb%ce%b9%cf%84%ce%b9%cf%83%ce%bc%ce%bf%cf%8d-%ce%b9%cf%83%cf%84%ce%bf%cf%81%ce%b9%ce%ba%ce%b1-%ce%bc%ce%bf/