Δύο Προγράμματα Πολιτισμού του 7ου Γυμνασίου Κατερίνης συναντιούνται με το Ναύπλιο, την παλιά πρωτεύουσα της Ελλάδας.

Πραγματοποιήθηκε τις προηγούμενες μέρες (από 29 ? 3 ? 2018 έως 31 ? 3 ? 2018), η 3ήμερη εκπαιδευτική επίσκεψη των Προγραμμάτων Πολιτισμού «ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ ΚΑΙ ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ» και ««ΑΚΟΛΟΥΘΩΝΤΑΣ ΗΘΗ ? ΕΘΙΜΑ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ» της Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου του Σχολείου μας στην όμορφη πόλη του  Ναυπλίου με την μακραίωνη ιστορία, με συνοδούς τις καθηγήτριες που υλοποίησαν τα Προγράμματα, τις κ.: Καραλή Στυλιανή, Κιτοπούλου Κυριακή, Ντέφα Αλεξάνδρα, Μπουρσανίδου Φωτεινή και Γιολτσίδου Όλγα.

Οι μαθητές και οι συνοδοί καθηγητές πραγματοποιήσαμε την εκπαιδευτική επίσκεψη στο Ναύπλιο, με αφορμή το μάθημα της «Ελένης» του Ευριπίδη και τη μελέτη του διάσημου αρχαίου θεάτρου της Επιδαύρου στο πλαίσιο του Προγράμματος Πολιτισμού που εκπονούμε στο Σχολείο μας. Κατά τη διάρκεια της παραμονής μας στο Ναύπλιο ήρθαμε σε επαφή με τον πολιτισμό που αναπτύχθηκε στην περιοχή της Αργολίδας στο πέρασμα των αιώνων. Με την έρευνα των μαθητών κατά τη διάρκεια διεξαγωγής του Προγράμματος και με την ξενάγηση στα μνημεία που επισκεφτήκαμε, επιχειρήθηκε να γνωρίσουν οι μαθητές τα σημάδια που άφησε ο ελληνικός πολιτισμός που αναπτύχθηκε στους προϊστορικούς, αρχαίους ελληνικούς και βυζαντινούς χρόνους, καθώς  και την επίδραση των Δυτικών κατακτητών.

Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές και οι συνοδοί καθηγητές πραγματοποιήσαμε επισκέψεις:

  • στον αρχαιολογικό χώρο και το μουσείο των «πολύχρυσων» Μυκηνών, βασιλείου του μυθικού Αγαμέμνονα, που υμνήθηκε από τον Όμηρο στα έπη του. Οι μαθητές που ξεναγήθηκαν στο σημαντικότερο και πλουσιότερο ανακτορικό κέντρο της Ύστερης Εποχής του Χαλκού στην Ελλάδα, εξέφρασαν τον θαυμασμό τους για τα κυκλώπεια τείχη, εντυπωσιάστηκαν από τον επιβλητικό θολωτό «τάφο του Αγαμέμνονα» και παρακολούθησαν με ιδιαίτερη προσοχή την ενημέρωση της ξεναγού στο μουσείο των Μυκηνών, η οποία τους συνεχάρη για το ενδιαφέρον που εκδήλωσαν κατά την διάρκεια της ξενάγησης.
  • στον αρχαιολογικό χώρο και το μουσείο της αρχαίας Επιδαύρου, στο πιο διάσημο ελληνικό Ασκληπιείο, έδρα του θεού γιατρού της αρχαιότητας και σημαντικότερο θεραπευτικό κέντρο όλου του ελληνικού και ρωμαϊκού κόσμου. Οι μαθητές ξεναγήθηκαν στον αρχαιολογικό χώρο του Ασκληπιείου, διατύπωσαν απορίες, επισκέφτηκαν τον χώρο του θεάτρου. Συγκινήθηκαν ιδιαίτερα από την επίσκεψη στο πολυσυζητημένο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου, ενημερώθηκαν από την ξεναγό για το θέατρο, τους δόθηκε η ευκαιρία να καταθέσουν τις γνώσεις τους, μελέτησαν τον χώρο του θεάτρου και έπαιξαν ολιγόλεπτο θεατρικό δρώμενο βασισμένο σε απόσπασμα από την «Ελένη» του Ευριπίδη, το οποίο είχαν προετοιμάσει κατά τη διάρκεια των συναντήσεων στο πλαίσιο του Προγράμματος.
  • στο φρούριο του Παλαμηδιού, ένα από τα ωραιότερα κάστρα της Ελλάδας και το μεγαλύτερο και καλύτερα διατηρημένο φρουριακό συγκρότημα της περιόδου της Ενετοκρατίας, δημιούργημα των αρχών του 18ου αι., που προστάτευε την είσοδο του Αργολικού κόλπου, με τα 857 σκαλιά, τους 8 προμαχώνες, το ιστορικό εκκλησάκι του Αγίου Ανδρέα και το κελί του Κολοκοτρώνη, καθώς και την υπέροχη θέα στο Μπούρτζι και στο Κάστρο της Ακροναυπλίας.
  • στην ιστορική πλατεία Συντάγματος του Ναυπλίου, όπου θαυμάσαμε σημαντικά κτίρια όπως την Ενετική Αποθήκη του Στόλου, όπου σήμερα στεγάζεται το Αρχαιολογικό Μουσείο, το Βουλευτικό (πρώην τζαμί του Αγά-πασά, που στέγασε την α΄ Βουλή της επαναστατημένης Ελλάδας) και το πρώην Αλληλοδιδακτικό σχολείο, γνωστό πια ως Τριανόν και περπατήσαμε στα στενά δρομάκια της παλιάς πόλης με το ιδιαίτερο χρώμα μιας παλιάς εποχής.
  • στον Ιερό Ναό του Αγίου Σπυρίδωνα, έξω από την είσοδο του οποίου δολοφονήθηκε το 1831 ο πρώτος κυβερνήτης της Ελλάδας, Ιωάννης Καποδίστριας.
  • την τελευταία μέρα της εκδρομής μας κλείσαμε τον κύκλο των ξεναγήσεών μας στο ιστορικό μας παρελθόν, με την επίσκεψή μας στο Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού στην Αθήνα, όπου παρακολουθήσαμε την τρισδιάστατη προβολή στη Θόλο για την υπερχιλιόχρονη ζωή του ναού της Αγίας Σοφίας, μνημείου ? συμβόλου της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς. Σε ένα μοναδικό «ταξίδι» με την σύγχρονη τεχνολογία της εικονικής πραγματικότητας, «μπήκαμε» στον ναό, «κινηθήκαμε» στους χώρους του, θαυμάσαμε την αρχιτεκτονική του, τον γλυπτό και ψηφιδωτό του διάκοσμο, ενημερωθήκαμε για τις διάφορες φάσεις κατασκευής του μνημείου και για σημαντικές ιστορικές, κοινωνικές και οικονομικές εκδηλώσεις της βυζαντινής εποχής που συνδέονταν μαζί του, όχι ως απλοί παρατηρητές, αλλά συμμετέχοντας διαδραστικά στην ξενάγησή μας.

 

Στο τέλος της εκδρομής μας ευχαριστήσαμε τους υπαλλήλους του ξενοδοχείου King Minos για τις υπηρεσίες που μας πρόσφεραν, για την συνεργασία τους για την ευγενική τους διάθεση κι εκείνοι με τη σειρά τους μας ευχαρίστησαν για την ώριμη στάση που επέδειξαν οι μαθητές μας κατά τη διάρκεια της φιλοξενίας μας στο ξενοδοχείο τους, ευχαριστήσαμε ιδιαίτερα τους οδηγούς του λεωφορείου που μας διέθεσε το πρακτορείο Mita travel, οι οποίοι αδιαμαρτύρητα, με ιδιαίτερη προθυμία και φιλική διάθεση εξυπηρετούσαν πάντοτε τις επιθυμίες μας κατά την διάρκεια των μετακινήσεών μας στους τόπους προορισμού μας. Οι μαθητές μας ευχαρίστησαν τους συνοδούς καθηγητές για την πλούσια εμπειρία που τους πρόσφεραν με τις ιστορικές διαδρομές που πραγματοποίησαν στην ευρύτερη περιοχή του Ναυπλίου, ακολουθώντας τα ιστορικά και πολιτισμικά της μονοπάτια. Οι συνοδοί καθηγητές με τη σειρά τους ευχαρίστησαν τους μαθητές για τις θετικές εντυπώσεις που προκάλεσαν, συντελώντας στην καλή φήμη του Σχολείου μας, καθώς και για το ενδιαφέρον που εκδήλωσαν, τη συνεργασία και τη συνέπειά τους, παράγοντες που συντέλεσαν στην επιτυχή πραγματοποίηση της εκδρομής.

Η εκδρομή μας ήταν εκπαιδευτική από πολλές απόψεις, όχι μόνο για τη ζωντανή επαφή με ιστορικά μνημεία της ελληνικής ιστορίας που διδασκόμαστε στο σχολείο και για τις γνώσεις που μας πρόσφερε με βιωματικό ? συμμετοχικό τρόπο, αλλά και γιατί μας δίδαξε με άμεσο τρόπο τον σεβασμό και τη διακριτικότητα της παρουσίας μας στους χώρους πολιτισμού που επισκεφτήκαμε,  τη συνεργασία και τη συνεννόηση μεταξύ μας, τη συνέπεια στα ραντεβού μας, τον σεβασμό στην επιθυμία του διπλανού μας, την συμβολή μας στην διατήρηση της καθαριότητας του λεωφορείου που μας μετέφερε, την υποχώρηση της προσωπικής μας επιθυμίας για την πραγματοποίηση μιας ομαδικής δράσης, μας δίδαξε δηλ. πώς να λειτουργούμε ως ομάδα με σεβασμό στους κανόνες που τίθενται, για να φέρουμε σε πέρας ένα κοινό πρόγραμμα.

 

οι μαθητές και οι συνοδοί καθηγητές

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://7gym-kater.pie.sch.gr/%ce%b4%cf%8d%ce%bf-%cf%80%cf%81%ce%bf%ce%b3%cf%81%ce%ac%ce%bc%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%b1-%cf%80%ce%bf%ce%bb%ce%b9%cf%84%ce%b9%cf%83%ce%bc%ce%bf%cf%8d-%cf%84%ce%bf%cf%85-7%ce%bf%cf%85-%ce%b3%cf%85%ce%bc-2/